דאגה בברסלב: העירייה מתנכלת לציון רבי נחמן זיע"א

    נתי קאליש No Comments on דאגה בברסלב: העירייה מתנכלת לציון רבי נחמן זיע"א

    הרוחות באומן סוערות בימים אלה עקב כך שלטענת "איחוד ברסלב באומן" העירייה מתנכלת לציון רבי נחמן ומנסה לפגוע בקבר הקדושים בבית העלמין העתיק

    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לפני כשבוע ימים, סמוך לזמן ההתקבצות של חסידי ברסלב באומן בראש חודש ניסן לרגל יום הולדתו של רבי נחמן, קברו של הצדיק נותק ממערכת המים והביוב. ההתנכלות החלה לאחר שגורמים בעיריית אומן בהחלטה שרירותית הורו לסגור את המים ולנתק את מתחם הציון ממערכת המים והביוב העירוניות.

    המתפללים הרבים שהגיעו לאומן לרגל יום א' בניסן נאלצו להתמודד עם תנאים קשים ובלתי אפשריים בסביבת הציון כשאין מים בברזים וללא חדרי נוחיות פעילים.

    יו"ר איחוד ברסלב הרב נתן בן נון מוסר כי "גם לאחר פירעון תשלום קנס מופקע ולא מוצדק על סך 100,000 גריבנה, עיריית אומן ממשיכה בהפרה מוחלטת של כל הסיכומים ומונעת את חיבור מתחם הציון למערכות העירוניות תוך הצגת דרישה הזויה ומנוגדת לחוק לתשלום מלא עבור הנחת צנרת עירונית חדשה בתוך אדמת קבר האחים של קדושי אומן הי"ד ועל חשבון קופת הציון – כספי הקדש".

    ב"איחוד ברסלב" מעדכנים כי במצב הקיים כרגע אין שום אפשרות להכין ולנקות לקראת חג הפסח את המתחמים השונים הסמוכים לקבר הצדיק וזאת מלבד הסבל המתמשך של המתפללים והשוהים בציון.

    חשוב לציין, כי התנכלות העירייה כואבת במיוחד לאור העובדה שהחל מימיה הראשונים של המלחמה הקשה באוקראינה איחוד ברסלב נחלצו לעזרת המקומיים והקימו מרכז עזרה וסיוע מיוחד לפליטים מכל רחבי אוקראינה. לצד כלל חסידי ברסלב בארץ ובעולם שמתחילת המלחמה מבקשים בתפילה לשלומה של אוקראינה.



    0 תגובות